گوشی‌های اپل همچون آیفون 13 همه ساله در لیست پرفروش‌ترین‌ و محبوب‌ترین گوشی‌های سال در بین افراد زیر بیست سال قرار دارند. امسال طبق نظرسنجی نوجوانان پایپر سندلر شاهد افزایش محبوب محصولات همچون آیفون و اپل واچ هستیم. نظرسنجی Piper Sandler که یک شرکت تحلیلی است و در هر سال دو بار برگزار می‌شود، نشان‌ می‌دهد که 87 درصد نوجوانان آمریکا دارای آیفون هستند و 88 درصد آن‌ها می‌گویند که انتخاب گوشی بعدی آن‌ها نیز خرید آیفون ۱۴ خواهد بود.

در ادامه قصد داریم به تحلیل گزارش به دست آمده از نظرسنجی به همراه دلایل محبوبیت آیفون و پرفروش بودن این گوشی میان نوجوانان بپردازیم با ما همراه باشید.

نظرسنجی  Gen Z نشان دهنده محبوبیت آیفون میان نوجوانان است

نمودار مالکیت و انتخاب آیفون به عنوان گوشی آینده در میان نوجوانان

هارش کومار و کریس دونات، مدیران عامل پایپر سندلر در گزارش کامل نظرسنجی می‌نویسند که 87 درصد مالکیت آیفون در کنار 88 درصد تمایل برای خرید گوشی‌های رده‌بالا آیفون رکورد بسیاری بالایی در نظرسنجی ما هستند.

در ادامه گزارش این چنین آمده است: محبوبیت آیفون میان نوجوانان، بسیار دلگرم‌کننده است، زیرا شرکت اپل اکنون به ساخت آیفون‌های 5g مشغول است و این موضوع می‌تواند چرخه تولیدات محصولات اپل را به طور کامل به‌روز کند. ما فکر می‌کنیم که روندهای مثبت همانند کاتالیزور به رشد محصولات آینده اپل کمک کنند و موجب ایجاد بستر سخت‌افزاری مناسب برای رشد این کمپانی شوند که نتیجه پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کمپانی را در بهترین و بدترین محصولات اپل در سال 2021 مطالعه بفرمایید.

 خانواده محبوب و پرفروش آیفون 13

دلایل پرفروش بودن آیفون در میان نوجوانان

دلایل متعددی وجود دارند که گوشی‌های اپل از جمله آیفون ۱۴ پرو مکس را به محصولات پرفروش میان قشر نوجوان و جوان تبدیل کرده است. از میان این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محبوبیت برند اپل
  • اکوسیستم بی‌نظیر
  • اجرای نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی به بی‌نقص‌ترین شکل ممکن
  • کیفیت بالای دوربین
  • بی‌رقیب بودن درزمینهٔ فیلم‌برداری
  • دوام بالای محصولات
  • ویژگی‌ها و سیستم‌عامل اختصاصی آیفون
  • پشتیبانی طولانی مدت
  • لوکس بودن و کیفیت بسیار بالای قطعات
  • امنیت و حریم خصوصی آیفون

این موارد سبب شده‌اند افرادی که در این رده سنی قرار دارند جذب محصولات اپل شوند و صد البته اهمیت بسیار بالای برند اپل را در این زمینه به هیچ وجه نباید دست گم گرفت.


اپل واچ بر روی دست یک کاربر نوجوان

اپل واچ در کنار آیفون در لیست پرفروش ترین ها

علاوه بر افزایش درصد فروش و مالکیت آیفون، مالکیت اپل واچ نیز افزایش یافته است و از 25 درصد به 30 درصد رسیده است. اکنون استفاده از سرویس Apple Pay به 35 درصد که نسبت به 22 درصد PayPal و 4 درصد Google Pay رقمی قابل توجه است.

در این گزارش آمده است: از افزایش محبوبیت این سرویس میان نوجوانان شگفت‌زده شده‌ایم و با استفاده 35 درصدی، شگفت‌انگیز است که این دسته از افراد حسابی در سیستم بانکی سنتی ندارند.

در ادامه می‌گوید: انتظار داریم با بالاتر رفتن سن نوجوانان، استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیکی همچون Apple Pay و  PayPal را ادامه دهند. پایپر سندلر این  نظرسنجی را میان 10000 نوجوان ساکن در 44 ایالت گردآوری کرده است. این چهل دومین نظرخواهی است که در بازه زمانی 17 اوت الی 16 سپتامبر سال 2021 انجام شد.

انتظار می‌رود که اپل به این روند صعودی و معرفی محصولات باکیفیت خود در سال 2022 ادامه دهد و شاهد افزایش فروش و محبوبیت این برند باشیم.